Annonse

Fellesskap, kos & fest på HeadBrands Xperience

Fellesskap, kos & fest på HeadBrands Xperience
23. oktober 2019 lep@freemindsmedia.com

23. oktober 2019

Fellesskap, kos & fest på HeadBrands Xperience

Tekst & Foto: Alexandra Malmborg

Frisører fra hele Norden samlet seg i Lund, i Sverige, for å møtes og fylles med inspirasjon når det var dags for HeadBrands Xperience, og for en helg det ble! En helg fylt med inspirasjon, kos, champagne og familiært heng for enhver smak.

HeadBrands sitt lagerlokale var forandret til et kosehjørne med en bar, snacks og montere.

– Hvorfor er vi her, i et lagerlokale i utkanten av den lille byen Lund? Jo, fordi folk man liker inviterer man med seg hjem. Dere er våre venner og dette er vårt hjem. Velkommen inn til vår familie, sa Fredrik Gelkner, deleier av HeadBrands, når han ønsket velkommen til HeadBrands Xperience i helgen.

Et hundretalls frisører fra Norge, Sverige, Danmark og Finland møttes i Lund for å knytte bånd, drikke champagne og suge til seg ny inspirasjon fra intime show med noen av HeadBrands fremste merker. Lagerlokalet vært innredet med en scene, en velfylt bar, montere og masse snacks og godsaker som frisørene kunne plukke til seg mens de tok del av nye tips og teknikker fra ulike deler av verden.

Først ur på scenen var finske Four Reasons med Elisa Cavén og Harri Paananen. De viste flotte farger lagd med deres fargeserie, Optima. Neste team bestod av amerikanske Jamie Brice og norske Ragnhild Lange som kom fra det fargesterke merket Amika. Her kunne man se lekne oppsetninger og mye tekstur. De fikk også publikum til å juble og heie når de etter showet delte ut fine premier til frisørene som lagde mest lyd. De ble en herlig blanding av eufori og julaften når produkter og stylingverktøy fløy gjennom rommet.

Four Reasons viste fram ekte finsk kjærlighet i form av herlige farger og stylinger.

Hos HeadBrands kunne man titte, kjenne og teste deres ulike verktøy og produkter. De hadde også en innredningsdel der man kunne gå rundt i møblerte «avdelinger».

Norske Ragnhild Lange fra amika viste en frisyre med festlige flater.

Etter amikas show fikk frisørene en smakebit på julaften når det ble delt ut fine premier til den som skrek høyest.

Etter lunsj var det dags for Fudge Professional. Tracy Hayes og Jonathan Andrew, som begge hadde flydd fra Storbritannia, sjarmerte publikum med sin humoristiske måte og med sine kule frisyrer. Publikum fikk ikke bare ta del av blonde krøller, til både menn og kvinner, uten også en «omvendt lugg» og en forenklet skin-fade.

– Skin-faden er en av de mest etterspurte frisyrene i salongen, med de kan være litt skumle om man ikke er vant til det. Med denne teknikken kan alle lykkes uten problem, sa Jonathan mens han underholdt publikum.

 

Les også: En hel helg med HeadBrands

 

Nest ute var de dyktige barbererne fra The Barber. Richard Hansson, eier av de tre salongene syd i Sverige, snakket i mikrofonen mens hans to dyktige barberer viste ferdigheter i både barbering og skjeggklipping. Man kunne se stilig kortklipte menn, lenge velstelte skjegg, og kanskje det som fikk mest oppmerksomhet – et juleskjegg som glittret i sølv!

Blonde krøller går aldri av moten og passer både til menn og kvinner, ifølge Tracy Hayes, Fudge Professional Global Head of Technical Training.

Jonathan Andrew fra Fudge Professional viste hvordan man gjør en simplifisert skin-fade.

En populær modell var herren med sølvskjegget – perfekt nå før juletider!

Bak arrangementets sceneplanlegging og gjennomføring stod HeadBrands Education Manager, Ari Koponen.

Tigi viste fram klassiske frisyrer fra deres kolleksjon «The Modern Collection».

Sist ute var «dinosaurene i frisørbransjen», Tigi. Publikum fikk en 360-graders visning av Tigis univers av de to engelskmennene, Chris Harris-Gibbs og John-Paul Sherley-Price, som viste fram looks fra den nyeste kolleksjonen, The Modern Collection. Dagen avsluttet med intet mindre enn et ballongregn og musikk som skapte feststemning innen det var dags for å bevege seg til hotellet for å gjøre seg klar for en festligere lørdagskveld i Malmø.

Dag to på Xperience bød på en tur over broen til København. Der ble det champagnebrunsj innen det var dags for helgens avsluttningshow med enda et av HeadBrands sin merker, nemlig GOLD Hair Care. Vi kan nok alle konkludere med at det ble en inspirasjonsfylt helg med både kos og spenning. Og som Fredrik også kommenterte slutter man aldri å bli overrasket over hvor mye champagne frisører kan drikke.

 

Les også: Imponerende forestilling når Gold Global Contest ble avgjort i København

Se flere bilder i galleriet her!

ANNONSE