Annonse

Et møte med Nathalie Roos

Et møte med Nathalie Roos
13. mai 2019 lep@freemindsmedia.com

13. mai 2019

Et møte med Nathalie Roos

Tekst: Patricia Egardsson & Camilla Svensson
Foto: Thomas Gogny for L’Oréal Professionnel

Da L’Oréal Professionnel feiret 110 år i Paris fikk Hair Magazine treffe Nathalie Roos, president for Professional Products Division (PPD). Den karismatiske lederen har, siden hun tiltrådte for tre år siden, omstrukturert hele organisasjonen for å passe inn i den nye, digitale frisørverdenen.

Hvordan gikk det for seg at du startet hos L’Oréal?
Jeg startet hos L’Oréal for seks og et halvt år siden på grunn av at jeg så en mulighet for å gjøre livet mer vakkert. Mitt mål var å bli sjef for den profesjonelle sektoren – og jeg klarte det! Hvorfor jeg ville nettopp dit var fordi vi i den profesjonelle sektoren har et viktig oppdrag; å forandre livet for våre kunder, altså frisørene.

Hvordan har det vært siden du startet?
Tøft! Tidligere var jeg sjef for den tyske avdelingen i tre år, noe jeg virkelig elsket. Der etablerte jeg et konsept som jeg tok med meg da jeg ble ansvarlig for den profesjonelle divisjonen. Konseptet kaller jeg «A Great Place To Win”. Det går ut på at du får best resultat når mennesker i organisasjonen føler seg respekterte, får ansvar til å gjøre deres beste hver dag og når de føler at de utvikles – da blir de ett med virksomheten, på et emosjonelt plan. Jeg skapte en ny strategi og endret arbeidsprosessene i organisasjonen sånn at det passer den nye frisørverdenen, ettersom bransjen har blitt endret mye på grunn av digitaliseringen. Tidligere har vi vært veldig toppstyrte; vi oppfant en ny teknikk eller en trend som vi lærte til frisørene og som de siden forklarte for kundene. I dag, når det er mer digitalt, finnes det influencers overalt, hvilket betyr at vi må være mye raskere og mer fleksible i vårt arbeid. Derfor holder vi nå på med og utvikle en ny strategi som kommer til å hjelpe frisørene med å få det mest mulig ut av den digitale verdenen.

Hair Magazines Patricia traff Nathalie Roos ved L’Oréal Professionnel 110-årsjubileum i Paris.

ANNONSE