Annonse

Nye veier for Coty professional division

Nye veier for Coty professional division
1. november 2019 lep@freemindsmedia.com

01. november 2019

Nye veier for Coty professional division

Tekst & foto: Coty

Coty forteller i en pressemelding at firmaet ønsker å utforske nye strategiske muligheter og alternativer for deres professional beauty business. Dette skjer i takt med firmaer ønsker å endre firmafokus.

Framover blir det ikke lenger Coty som er firma bak merkevarer som Wella, Sebastian Professional, ghd, NIOXIN og alle deres andre hårpleiebrands. Som et ledd i en strategi med mer fokus på parfyme og kosmetikk ønsker Coty og finne nye veier for disse merkene. Divisjonen for disse merkene har imidlertid alltid vært driftsmessig adskilt fra resten av selskapet, og det er derfor ikke noe som påvirker deg som Wella- eller ghd-kunde.

Sylvie Moreau, President of Coty Professional Beauty, forteller at det ikke vil påvirke den profesjonelle divisjonens arbeid eller forhold til deres stakeholders. Organisasjonen vil fortsatt strekke seg etter å alltid tilby service og produkter av den høyeste kvalitet til frisørindustrien.

Det er ingen tvil om at eiendelene er attraktive for et antall potensielle kjøpere og Cotys muligheter er fortsatt åpne for både strategiske og finansielle kjøpere. Målet er at oppkjøpet skal skje sommeren 2020. Avgjørelsen om å selge sin profesjonelle skjønnhetsportefølje sammenfaller samtidig med 140-årsjubileet til Wella Professionals.

ANNONSE